Recent Articles



AiMan48

Assalamualaikum....



Mungkin apa yang sempat tertaip dan tertulis di dalam ruangan yang tidak seberapa ini bukanlah suatu yang mengambarkan keseluruhan isi hati yang terbuku selama ini. Namun ia sudah cukup untuk menggambarkan betapa rasa bersyukurnya diri ini dikurniakan seseorang yang amat memahami dan menerima diri ini seadanya. Dari awal perkenalan hingga sekarang yang InsyALLAH selangkah lagi melangkah ke jinjang perkahwinan, tak pernah walau sedetikpun terlintas di hati untuk membilang setiap waktu bersama apatah lagi untuk menghitung waktu berapa lama usia percintaan yang telah terjalin mampu berkekalan.



Kalau dahulunya aku pernah tersua dengan sebuah novel yang bertajuk "Atlantis duniaku dan duniamu" yang kalau tak silap aku menceritakan tentang cinta dua benua yang terpisah, namun kini ia berlaku dalam diri aku. Siapa sangka cinta yang mulanya hanya dilayarkan dalam dunia siber kini mampu bertahan utuh hingga ke hari ini. Halangan ditempuhi bersama, dan tidak pernah sekalipun bebanan dipikul berseorangan. Itulah Gadisku Siti Aishah bt Mahadzir. Kalau dulu kerinduan hanya diungkap melalui utusan surat Cinta dan sekeping gambar yang di poskan, namun kini segalanya telah berubah. Terasa semakin hari semakin dekat, hinggakan setiap masa ada di sisi. Bukan untuk menunjuk-nunjuk, tapi itulah hakikat yang terbuku di hati, hinggakan sukar untuk digambar walau dengan sebaris kata.

Dahulu setiap masa yang berlalu tidak pernah dihitung, namun kini terasa diri seolah-olah ibarat "Haji bakhil bin kedekut" ingin saja rasanya diputarkan masa itu secepat yang mungkin agar penantian selama ini bukanlah suatu penyiksaan. Setiap manusia tidak mengira lelaki mahupun perempuan, tidak akan terhindar daripada perasaan untuk menyegerakan sesuatu yang baik. Jangan tunggu lama-lama beb nanti melepas. Dari awal perkenalanku hingga ke hari ini, aku sentiasa berharap untuk memiliki dirinya sepenuhnya. Meskipun aku sedar bahawa naluri kebuaya daratan yang ada pada setiap lelaki juga ada pada diri ini, namun itu bukanlah penghalang kepada termeterainya suatu ikatan yang menghalalkan segalanya. Biar Takdir dan Waktu menentukan segalanya.

Iman, Amal dan doa mengiringi setiap langkah menuju mahligai impian. InsyALLAH

0 comments for " "

Post a Comment
Newer Post Older Post