Recent Articles


TO: Warga AEON

Telah genap sebulan aku berambus daripada AEON bandar Puchong, namun segala kenangan pahit dan manis yang pernah aku lalui selama sepuluh bulan sering bermain diingatan. Mana taknya, itulah sejarah awal permulaan aku menceburi alam pekerjaan yang selama ini tidak tergambar langsung bagaimana keadaan sebenar alam pekerjaan. Gambaran dan harapan yang diharapkan jauh berbeza sama sekali...... itulah realiti alam pekerjaan.

Tapi tujuan utama aku tulis artikel ringkas ini adalah sebagai pengutus salam maaf aku buat semua warga AEON B. Puchong, maklumlah aku keluar pun senyap ja tanpa sepatah kata. Dengan penuh ikhlas dari hati aku, aku amat gembira menjadi sebahagian daripada warga AEON walaupun hanya untuk seketika. Aku rindu semua kenangan manis saat berada di sana, dari awal hingga saat akhir aku berada di AEON.

Buat rakan-rakan MT
Aku gembira bersama korang semua, buat MT perempuan (Suria, Suri, Adlina, Diba, Yani dan Kak Lin) korang semua memang comel-comel, nakal, cool dan sporting, terima kasih atas sokongan kamu semua selama kita semua pakat-pakat nak resign sekali, huhuhuuu.......
Tidak lupa juga Fais selaku rakan MT lelaki, maklumlah cuma kami berdua je MT lelaki kt BP.
Terima Kasih sangat-sangat aku ucapkan buat kau, sebab bagi aku dari awal hinggalah kita resign bersama, kau sentiasa membantu aku terutama sekali untuk menunjukkan jalan masa nak pergi interview. Bagi aku, kau memang kawan yang paling baik yang pernah aku kenal selama ini.

Buat Warga AEON B. Puchong
Terima kasih atas segalanya aku ucapkan kepada Store Manager (Cik G @ Jay Gee Noor) atas segala nasihat dan dorongan. begitu juga kepada geng-geng admin, en Hazri, kak Fiza, Kak ikin (Trainer), Azu, Niza (nono) terima kasih. FSH lak Abg Zaidi dan Liya korang memang rajin tangkap gambar DND. HR team, Kak Maimun, Mel, Niza dan Mak ikin, jangan tension-tension selalu sebab itu memang tugas HR (muka kena ceria terutama sekali ketika hujung bulan). Geng2 Maintenance dan EDS, terima kasih atas bantuan korang melancarkan urusan DND terutama sekali ketika chiller Break Down.

Buat Warga Foodline.
Jelas sekali, inilah pertama kali aku bersikap assabiah atau sifat fanatik aku terlalu menebal.
masa itu aku bangga sangat-sangat menjadi warga Foodline yang penuh dengan masalah, teguran, keceriaan dan kebengonggan..huhuhuhuhhu......
Sejuta penghargaan buat Pn. Katty yang banyak menbantu aku menjadi seorang yang berani untuk membuat keputusan sendiri terutama sekali ketika Husni SL telah resign. Buat Kak Comel, ros, dan ira terima kasih atas segala tunjuk ajar selama berada di AEON bandar puchong.
Kepada semua geng2 SL, Husni, Zaini, Szet Li, Winnie, Elvera, Jane, Acoy, Nana, Najib, Kak Marlina, Faizal, Umi, dan Zaki korang memang gila kerja dan ada semangat setia kawan yang tinggi. Warga DND, Ekin, naresh, epol, Izan, Remy dan husni, korang sumer memang tabah dalam melaksanakan tugas, walaupun acapkali dituduh spelet. Buat semua SA foodline yang tidak sempat disebutkan satu-persatu terima kasih atas sokongan dan bantuan yang pernah korang hulurkan buat DND. Tidak ketinggalan buat geng2 RA yang majoritinya budak2 sabah, terima kasih daun keladi lain hari kita jumpa lagi.

Buat En AZAM line manager Hardline, walaupun hanya untuk seketika aku berada di Hardline
namun aku tetap bangga bekerja bersama en. AZAM, sebab cara en azam tak ubah dengan pendekatan yang diamalkan oleh Pn Katty. Itu yang MT dan SL perlu untuk terus berada di AEON. Bukan kongkongan tapi yang perlu adalah kebebasan untuk tentukan hala tuju sendiri serta sedikit khidmat nasihat daripada Line Manager. Bukan macam Line Manager baru Foodline, yang akan hilang sorang demi sorang....huhhuuu....

Terima Kasih Warga AEON Bandar Puchong

Sayonara Sama lu, Bye-Bye...

0 comments for " "

Post a Comment
Newer Post Older Post